Det jag skriver - min första prioritet är inte att göra det sammanhängande, icke-motsägelsefullt, korrekt eller konsekvent. Jag vill inte akta mig för att stöta mig med någon och jag skulle inte stå upp för allt jag säger i en debatt. Jag vill bara försöka fånga ruset av tankar och känslor som flyger genom min hjärna. Dels för att det är intressantast. Dels för att jag tror att det är det närmaste en kan komma att få något som helst grepp om människan som fenomen.

Jag skriver om personliga erfarenheter, samt mer allmänna reflektioner om queer, genus, feminism, politik, samhälle, da shit. Kolla in min presentation till höger....


onsdag, oktober 20

Learning Trans

I've "found" an interesting webb-page, (via Queersmotkapitalism): Learning Trans "is a project, the goal of which is to produce, and to highlight trans community-produced knowledge." On their site, you can follow a Seminar in Trans Gender Studies. Haven't had time to check it out yet, but I suppose there might be some interesting litterature in the course at least. Lectures and texts

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar