Det jag skriver - min första prioritet är inte att göra det sammanhängande, icke-motsägelsefullt, korrekt eller konsekvent. Jag vill inte akta mig för att stöta mig med någon och jag skulle inte stå upp för allt jag säger i en debatt. Jag vill bara försöka fånga ruset av tankar och känslor som flyger genom min hjärna. Dels för att det är intressantast. Dels för att jag tror att det är det närmaste en kan komma att få något som helst grepp om människan som fenomen.

Jag skriver om personliga erfarenheter, samt mer allmänna reflektioner om queer, genus, feminism, politik, samhälle, da shit. Kolla in min presentation till höger....


torsdag, november 4

Aktiv människa

Har inte kommit in i rutinen att underhålla min blogg dagligen än. Men satsar på det.

En kort summering:
Den senaste veckan har jag...

... kommit ut som transperson för två klasskompisar på Kellys. Vill skriva mer om komma ut-fenomenet i ett eget inlägg...!

... gjort morots- och rödbetsbiffar som aldrig blev klara och kladdat ner hela köket när jag försökte steka dem....

... shoppat skinnjacka på Emmaus, dels för att den är så cool, dels för att den luktar så gott. Hade önskat mig en länge

... ångrat att jag köpte skinnjackan. Dels greps jag av en allmän "shopping innebär förändring --> ångest i min värld"-reaktion (jag är livrädd för förändring), dels har jag haft en liten "jag har haft ett enda jobb i mitt liv och csn-pengar räcker inte hur länge som helst"-kris. Dessutom har jag kommit på att skinnjacka hänger mer ihop med "dricka-latte-ur-espresso-house-pappmugg-och-cruisa-med-statsvetenskapsstudenter-i-vasastan"-stilen, och jag kanske är mer vindjacke-typen. Dessutom tycker jag bättre om Cappuccino. Förutom det simpla hänsynstagandet till vegannormen i queer-världen såklart.

... haft hejdå-häng för utflyttande sambo.

... hängt på en freeshopdag och käkat världens godaste veganfika.

... attendat invigningsjippo för ett helt fantastiskt queert bokcafé som öppnar i Göteborg inom kort. En dröm som kommer gå i uppfyllelse...

... sovit, sovit, sovit, gått i skolan lite grand och skolkat en del (tycker dock att jag bättrar mig)

.... läst queerfeministisk agenda och gendertroubble

... startat stenhårt träningsprogram tillsammans med C. Känner mig urlakad i hela kroppen. Men det känns väldigt pepp och våra muskler har redan börjat växa.

... vandrat till Göteborg för att köpa veganskor.

... pluggat körkortsteori = lätt ångestladdat. men jag har bestämt mig för att spurta inkonsekvent nu.

... funderat mycket på kön, hormoner och pronomen. kommit fram till att komma ut som han på kommande kollomöte. reaktionerna runt köksbordet är hittills positiva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar